- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Kampanje:
Antall:
0
Kampanjestart:
Kampanjestopp:
Produktbeskrivelse
Markedets desidert beste intercoolerløsning for SAAB NG9-5 Turbo6 2.8T!
Pakken inneholder do88s egenutviklede høytytende intercooler og intercooler rørpakke.
Denne pakken er til deg som har høye effektmål, og som vil oppgradere til det absolutt beste! Bare det å bytte til vår høytytende intercooler er en kjempestor forandring. Og sammen med intercooler røret vårt blir forbedringen enorm. Intercooler røret vårt har betydelig bedre gjennomstrømning enn originalene, noe vi har verifisert både i bil og på vår egen SuperFlow SF-1020 testbenk.
Store fordeler ved do88 BigPack (original intercooler/intercooler rør):
- Intercooler cellepakkevolum: 14.048 cm3 (7.735cm3), do88 81% større!
- Större aktiv kylarea, 2.810cm2 (2.417cm2), 16% större.
- Luftstrøm ved 0,15 bar trykkfall: 315 CFM (279 CFM), do88 13% høyere!
- Temperatur etter intercooler ved like testbetingelser: 22°C (35°C), do88 er 13°C lavere!
Denne BigPacken består av en intercooler laget av rent aluminium og en komplett pakke med 2,5" og 2,75" aluminiumintercooler rør og silikonslanger. Denne pakken erstatter alt mellom turboen og spjeldhuset og gir dermed dramatisk bedre strøm og kjøleeffekt sammenliknet med originalen.
Intercooleren er laget med CAD-konstruerte, strømningsoptimerte støpte tanker og en nøye utvalgt cellepakke for å oppnå best mulig kjøling og lavest mulig trykkfall!
Intercooler rørene er laget av 2,5" og 2,75" ekstruderte aluminiumrør som er tilpasset med dor!
Spesialkonstruerte silikonslanger av høyeste kvalitet med 4-lags polyester-/aramidarmering for å takle høye temperaturer og trykk.
Det er verdt å merke seg at den originale intercooleren med tilhørende intercooler rør ble konstruert for bilens opprinnelige effekt. Ved en økning av effekten eller ved svært hard bruk, selv i original utførelse, er ikke ytelsen lenger god nok. Så allerede ved høyt ladetrykk / programvareoppdatering / chipping vil vår BigPack gi forbedret ytelse!
En vanlig misoppfatning er at man ikke kan få god kjøleeffekt av en intercooler med original plassering, og at en frontmontert intercooler/FMIC er mye bedre. Men i virkeligheten er do88 BigPack langt bedre enn de fleste FMIC-installasjoner der man bare får plass til en cellepakke med et altfor lite kjøleareal, ofte også med en lufttilførsel som er delvis blokkert, f.eks. av støtfangeren, noe som i mange tilfeller kan gi dårligere kjøleeffekt enn originalt.
do88 BigPack leveres med alle deler som er nødvendige for montering i bil. Monteringen gjøres med originale festemidler.
Pakken inneholder do88s egenutviklede høytytende intercooler og intercooler rørpakke.
Denne pakken er til deg som har høye effektmål, og som vil oppgradere til det absolutt beste! Bare det å bytte til vår høytytende intercooler er en kjempestor forandring. Og sammen med intercooler røret vårt blir forbedringen enorm. Intercooler røret vårt har betydelig bedre gjennomstrømning enn originalene, noe vi har verifisert både i bil og på vår egen SuperFlow SF-1020 testbenk.
Store fordeler ved do88 BigPack (original intercooler/intercooler rør):
- Intercooler cellepakkevolum: 14.048 cm3 (7.735cm3), do88 81% større!
- Större aktiv kylarea, 2.810cm2 (2.417cm2), 16% större.
- Luftstrøm ved 0,15 bar trykkfall: 315 CFM (279 CFM), do88 13% høyere!
- Temperatur etter intercooler ved like testbetingelser: 22°C (35°C), do88 er 13°C lavere!
Denne BigPacken består av en intercooler laget av rent aluminium og en komplett pakke med 2,5" og 2,75" aluminiumintercooler rør og silikonslanger. Denne pakken erstatter alt mellom turboen og spjeldhuset og gir dermed dramatisk bedre strøm og kjøleeffekt sammenliknet med originalen.
Intercooleren er laget med CAD-konstruerte, strømningsoptimerte støpte tanker og en nøye utvalgt cellepakke for å oppnå best mulig kjøling og lavest mulig trykkfall!
Intercooler rørene er laget av 2,5" og 2,75" ekstruderte aluminiumrør som er tilpasset med dor!
Spesialkonstruerte silikonslanger av høyeste kvalitet med 4-lags polyester-/aramidarmering for å takle høye temperaturer og trykk.
Det er verdt å merke seg at den originale intercooleren med tilhørende intercooler rør ble konstruert for bilens opprinnelige effekt. Ved en økning av effekten eller ved svært hard bruk, selv i original utførelse, er ikke ytelsen lenger god nok. Så allerede ved høyt ladetrykk / programvareoppdatering / chipping vil vår BigPack gi forbedret ytelse!
En vanlig misoppfatning er at man ikke kan få god kjøleeffekt av en intercooler med original plassering, og at en frontmontert intercooler/FMIC er mye bedre. Men i virkeligheten er do88 BigPack langt bedre enn de fleste FMIC-installasjoner der man bare får plass til en cellepakke med et altfor lite kjøleareal, ofte også med en lufttilførsel som er delvis blokkert, f.eks. av støtfangeren, noe som i mange tilfeller kan gi dårligere kjøleeffekt enn originalt.
do88 BigPack leveres med alle deler som er nødvendige for montering i bil. Monteringen gjøres med originale festemidler.
Passer
SAAB NG9-5
Årsmodeller: 2010-2011
Motor: Turbo6 2.8T
Årsmodeller: 2010-2011
Motor: Turbo6 2.8T
OE-ref / Erstatter
13241751
1302647
13220161
13242139
23163580
13220171
1302647
13220161
13242139
23163580
13220171