do88 Performance Intercooler Long-Neck, Porsche 911 Turbo (930)
33712.45 NOK /
28655.58 NOK
Artikkelnr:
ICM-470
- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
Ta ytelsen til neste nivå mens du legger til eleganse: do88 Performance Intercooler Long-neck for Porsche 911 Turbo (930)
Nøkkelfunksjoner
Entusiaster av den klassiske Porsche 930 Turbo streber etter å tune bilene sine med stil, samtidig som de bevarer den originale estetikken som definerer denne ikoniske sportsbilen. Intercooleren, en svært synlig del av motorrommet, har dessverre ofte vært et kompromiss i utseende for de fleste ettermarkedsalternativer. Mange alternativer på markedet har med sine kantete, boksformede blikktanker ødelagt bilens eleganse.
Vår løsning
Da vi designet vår intercooler for Porsche 930 Turbo, var målet vårt å opprettholde det klassiske 80-tallsutseendet og samtidig forbedre ytelsen betydelig. Vår intercooler tilbyr en betydelig forbedring i kjøleeffektivitet og en reduksjon i trykkfall, og overgår både de originale og de fleste ettermarkedsalternativene. For å sikre topp ytelse, valgte vi en høyytelses Bar & Plate cellepakke. Den 90 mm tykke cellepakken med sine tettpakkede flenser har effektiv varmeoverføring og lavt trykkfall.
For å sikre at vår intercooler passer til både T26 (original) og T27 (oppgradering) turboer, har vi inkludert to silikonslanger som erstatter det originale trykkrøret i aluminium som sitter mellom turboen og intercooler-tilkoblingen.
Den originale dumpventilen som sitter på 930 Turbons er både stor, tung og treg. Den er montert mellom intercooler og gasspjeldhuset, og slitedelene forårsaker ofte problemer med kjøreegenskaper og stiv gassrespons. For å bøte på dette har vi designet en "Long-Neck" intercooler som fjerner den originale dumpeventilen. En langhalset intercooler kobler intercooler-uttaket direkte til gasspjeldhuset. Dette er en mer effektiv design, som allerede opprinnelig også brukes på 930-S og 964 Turbo. I settet vårt erstatter vi den originale dumpeventilen med en moderne GFB dumpventil for å gi den beste påliteligheten og ytelsen.
Vår intercooler er også designet for å passe sammen med den originale AC-kondensatoren montert i panseret, noe som betyr at AC-en ikke trenger å fjernes.
Denne intercooleren er et perfekt valg for bygg med høy ytelse og er nøye designet for å passe uten å modifisere bilen din. All maskinvare, som braketter, skruer og slanger, er inkludert i dette settet.
Installasjon
Vår intercooler er designet for å passe direkte inn i alle Porsche 930 3.3 Turboer. Gitt den håndbygde naturen til disse bilene, kan det i noen tilfeller være nødvendig med mindre justeringer for å oppnå perfekt passform. Disse mulige justeringene er imidlertid minimale, noe som sikrer at eieren kan oppgradere intercooleren uten at det går på bekostning av noe. Ved å bytte ut standard intercooler eller en annen ettermarkeds intercooler med vår gir det et retro 80-tallsutseende samtidig som det gir en merkbar oppgradering av ytelsen.
Nøkkelfunksjoner
- Stor forbedring i kjøleytelsen samtidig som den legger til et retro 80-tallsutseende.
- Langhalset intercooler som kobles direkte til gasspjeldhuset. Den originale avlastningsventilen (dumpeventilen) som er montert mellom intercooler og spjeldhuset fjernes.
- Sannsynligvis det mest omfattende og gjennomtenkte Porsche 930 Turbo intercooler-settet på markedet.
- Alt er inkludert for enkel installasjon. Ingen kutting eller modifikasjon nødvendig! Bilen din kan når som helst settes i original tilstand.
- Passer med original luftfilterboks! Krever ingen modifikasjoner.
- Passer sammen med AC-kondensator - trenger ikke å fjerne AC.
- Fjerner den originale store dumpventilen og erstatter den med en moderne GFB dumpventil.
- Deler er inkludert for å gjøre det mulig å installere dette settet sammen med både T26 (original) og T27 (oppgradering) turboer.
- Passer direkte til alle originale sensorer.
- Opprettholder den klassiske elegansen til motorrommet uten kompromisser.
- Forbedrer luftstrømmen med XX %, og øker motorens effektivitet.
- Har et fint pulverlakk.
Entusiaster av den klassiske Porsche 930 Turbo streber etter å tune bilene sine med stil, samtidig som de bevarer den originale estetikken som definerer denne ikoniske sportsbilen. Intercooleren, en svært synlig del av motorrommet, har dessverre ofte vært et kompromiss i utseende for de fleste ettermarkedsalternativer. Mange alternativer på markedet har med sine kantete, boksformede blikktanker ødelagt bilens eleganse.
Vår løsning
Da vi designet vår intercooler for Porsche 930 Turbo, var målet vårt å opprettholde det klassiske 80-tallsutseendet og samtidig forbedre ytelsen betydelig. Vår intercooler tilbyr en betydelig forbedring i kjøleeffektivitet og en reduksjon i trykkfall, og overgår både de originale og de fleste ettermarkedsalternativene. For å sikre topp ytelse, valgte vi en høyytelses Bar & Plate cellepakke. Den 90 mm tykke cellepakken med sine tettpakkede flenser har effektiv varmeoverføring og lavt trykkfall.
For å sikre at vår intercooler passer til både T26 (original) og T27 (oppgradering) turboer, har vi inkludert to silikonslanger som erstatter det originale trykkrøret i aluminium som sitter mellom turboen og intercooler-tilkoblingen.
Den originale dumpventilen som sitter på 930 Turbons er både stor, tung og treg. Den er montert mellom intercooler og gasspjeldhuset, og slitedelene forårsaker ofte problemer med kjøreegenskaper og stiv gassrespons. For å bøte på dette har vi designet en "Long-Neck" intercooler som fjerner den originale dumpeventilen. En langhalset intercooler kobler intercooler-uttaket direkte til gasspjeldhuset. Dette er en mer effektiv design, som allerede opprinnelig også brukes på 930-S og 964 Turbo. I settet vårt erstatter vi den originale dumpeventilen med en moderne GFB dumpventil for å gi den beste påliteligheten og ytelsen.
Vår intercooler er også designet for å passe sammen med den originale AC-kondensatoren montert i panseret, noe som betyr at AC-en ikke trenger å fjernes.
Denne intercooleren er et perfekt valg for bygg med høy ytelse og er nøye designet for å passe uten å modifisere bilen din. All maskinvare, som braketter, skruer og slanger, er inkludert i dette settet.
Installasjon
Vår intercooler er designet for å passe direkte inn i alle Porsche 930 3.3 Turboer. Gitt den håndbygde naturen til disse bilene, kan det i noen tilfeller være nødvendig med mindre justeringer for å oppnå perfekt passform. Disse mulige justeringene er imidlertid minimale, noe som sikrer at eieren kan oppgradere intercooleren uten at det går på bekostning av noe. Ved å bytte ut standard intercooler eller en annen ettermarkeds intercooler med vår gir det et retro 80-tallsutseende samtidig som det gir en merkbar oppgradering av ytelsen.
Passer
Porsche 911 (930) Turbo
Baujahre: 1978-1989
Motor: 3.3 Turbo
Baujahre: 1978-1989
Motor: 3.3 Turbo
OE-ref / Erstatter
93011023307
93011015804
93011019201
93011022302
93011013702
93011015801
93011001803
93011017101
99923900940
93011015804
93011019201
93011022302
93011013702
93011015801
93011001803
93011017101
99923900940