- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
Dette intercooler-settet er en ekte ytelsesoppgradering for din Porsche 911 (996) Turbo!
- Lavere inntakslufttemperatur under samme forhold: 25°C (66°F), 41°C lavere. Se diagrammet.
- Mer luft til motoren din, mindre mottrykk og bedre luftstrøm! Luftstrøm ved 0,075 bar / 1,09 psi trykkfall: 258 CFM (206 CFM), 25% høyere! Se diagrammet.
- 3D-friformsdesignede støpte endetanker med 70mm slangetilkoblinger.
- Spesialdesignede karbonfiberluftledere for omgivelsesluft.
- Leveres med høykvalitets silikonslanger og tilbehør for montering.
Denne intercooleren er en del av vårt MERA-sortiment. MERA, som i mer, betyr mer kjøling, bedre luftstrøm, mer ytelse. Ganske enkelt, MERA!
Intercoolere har støpte endetanker som fordeler luftstrømmen over hele cellpakken på en svært nøyaktig måte. Dette er svært viktig fordi en god tankdesign vil være gunstig både for trykkfall og kjølingseffektivitet. For å kunne få plass til en intercooler med riktig tykkelse for jobben, var det også nødvendig å designe nye øvre luftledere som fordeler kjøleluften over cellpakken. Disse ble designet i vårt 3D-skannede miljø for å sikre perfekt passform mot intercooler og de nedre originale luftlederne. For å ytterligere fjerne flaskehalser, har MERA intercooler-settet intercooler-tilkoblinger som er 70 mm (2 3/4 tommer) for å virkelig tillate luften å passere uten begrensning. Dette betyr også at det er inkludert nye slanger for hver posisjon, alle er 3D-designet med maksimal luftstrøm i tankene. Alle slangene er CFD-testet for å sikre dette. Slangene på turboutløpet er laget av et høytemperaturbestandig materiale klassifisert for 240°C (464°F) kontinuerlig temperatur. For å virkelig dra nytte av all varmeoverførende omgivelsesluft, kommer de nta karbonfiber-luftlederne med skikkelige forseglinger mot cellpakken, noe som tvinger all kjøleluft til å passere gjennom cellpakken og ikke lekke rundt den.
Intercooler-settet kommer med slanger tilpasset for OEM eller do88 (63,5mm) Y-rør. Det som skiller er de inkluderte slangene. Velg din versjon i rullegardinmenyen over.
Når det kommer til ytelse, reduserer do88 intercoolerne betydelig inntakslufttemperaturen! I diagrammet presenteres forskjellen mot original (OEM) 996 intercoolers. Dataene ble samlet inn med en AIM race logger under 3 påfølgende løp i umiddelbar sekvens.
Fullgassakselerasjoner mellom 50-250 km/t i en Steg 1 trimmet Porsche 996. Ingen avkjøling i mellom, bare full fart. Testet ble utført på følgende måte: Først ble det gjort 3 kjøringer med bilen utstyrt med OEM intercoolers. Stopp, rask bytte av deler til do88 intercoolers. Deretter ble det gjort 3 kjøringer på nøyaktig samme måte som med OEM-deler. Reduksjonen i inntakslufttemperaturen er betydelig, toppdeltat er 41°C, se diagrammet!
Kjøling er viktig, og det er også luftstrøm. Etter mange timer med utvikling, forfining av endetankene og valg av cellepakke for å møte våre krav, er resultatet en intercooler som er mye mer effektiv når det gjelder varmeoverføring og luftstrøm. Med vår interne Superflow SF-1020 Probench flow bench, verifiseres luftstrømmen som et komplett system, med slanger på både inntak og utløp, for både OEM 996 intercoolers og do88 ytelsesintercoolers.
Det du ser er det du får - MER ytelse fra do88!
Passer
Årsmodeller: 2001-2005
Motor: Turbo / Turbo S / X50 / GT2
OE-ref / Erstatter
99611063971
99611099071
99611064071
99611063174
99611063075
99611064573
99611063075
99657565700
99657565800