BMW F8X M3 M4 Sidemontert Intercooler Vannkjøler | F8X M2C M3 M

Produktet er lagt i handlekurven!

Product image

Fortsett å handle
Til kassen

All produktutvikling gjøres i Nykvarn, Sverige

Black Friday Sale in:
Black Friday Sale in:

BMW F8X M3 M4 Sidemontert Intercooler Vannkjøler

8256.12 NOK / 7017.70 NOK
Artikkelnr: 
WC-360
 
Legg i handlekurven
  • Rask levering
  • Trygt kjøp
  • 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse

do88 ytelsesradiator for intercoolersystemet designet for enkel drop-in-montering i din BMW M3 / M4 F8X

S55 turbomotoren som driver BMW M3 / M4 F8X bruker en toppmontert vannkjølt intercooler i stedet for en “vanlig” luftkjølt intercooler. Kjølevæsken i dette systemet har sin egen separate kjølekrets bestående av to parallelle radiatorer og en pumpe. Den største av disse to parallelle radiatorene er plassert foran det sentrale kjølemodul, mens den mindre er plassert foran høyre hjulbue.

Å redusere vanntemperaturen i denne kretsen tilsvarer direkte forbedret kjøling av ladeluften (lavere IAT). På grunn av dette er det viktig å ha høytytende radiatorer i dette systemet for å opprettholde så lav og stabil IAT som mulig under krevende kjøring. I alle tester vi har utført under utviklingen av hele vår BMW F8X M3 / M4 produktserie, ser vi tydelig hvordan topp effekten er direkte knyttet til IAT (Inntakslufttemperatur).

Da vi designet vår oppgraderte ytelsesradiator, startet vi med 3D-skanning av plassen foran høyre hjulbue på vår M3 Competition både med og uten støtfangeren. Dette ga oss en nøyaktig 3D-modell av tilgjengelig plass for å bygge radiatoren vår i. Vi fant ut at størrelsen på denne radiatoren kunne økes betydelig både i frontareal og tykkelse hvis vi også designet en ny luftkanal mellom radiatoren og støtfangerdekselet.

Vårt endelige design har en 68 mm tykk dobbel rad kjerne med flerkanalsrør. Vi har beholdt OEM-stil enkelt passasje strømningsoppsett. Vårt design utvider både kjernens høyde og tykkelse med 28 mm, alt dette utgjør en økning i frontareal på 18% og kjernevolum på massive 100%. For å gjøre det mulig å installere denne enorme radiatoren, designet vi en vakker karbonfiberluftkanal som er produsert av prepeg-materiale i autoklavprosessen. Vår radiator har en drop-in installasjon med OEM-kjølelinjer.

Disse forbedringene har i våre tester resultert i en 5°C IAT-reduksjon i kombinasjon med vår side monterte radiatoroppgradering.

All denne harde jobbingen resulterer i et produkt som på en eller annen måte virkelig vil forbedre ytelsen til kjøretøyet ditt, uansett om det er en standard bil eller et sterkt modifisert monster! På bane, på gaten, på stripen, denne radiatoren vil være din sanne følgesvenn!

Betydelige fordeler med do88-radiator (sammenligningstall for lager):
- Større kjernevolum: 3393cm3 (1693cm3), 100% større!
- Større frontoverflate: 499cm2 (423cm2), 18% større!
- Lavere post-intercooler lufttemperatur under samme forhold: 34°C (39°C), 5°C lavere!*
- Høyeffektiv kjerne med 8 mm finnehøyde av flerlamellert design.
- Flerkanals kjernerør

* Målt ved 240 km/t under full gass akselerasjon 0-240 km/t på flystripe. Begge testene ble utført samme dag under samme forhold.

Passer

BMW M3 / M3 Competition
Årsmodeller: 2015-2018
Modell: F80

BMW M4 / M4 Competition / M4 GTS / M4 CS
Årsmodeller: 2015-2020
Modell: F82 F83

OE-ref / Erstatter

51748054266
17112284604

Tilbehør:

Se flere produkter

Nylig sett: