Audi RS3 8V 8Y Intercooler MERA
17444.25 NOK /
14827.61 NOK
Artikkelnr:
ICM-420
- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
Revolusjoner ytelsen til din Audi RS3 8V 8Y med do88 Performance Intercooler Kit!
Settet vårt er utviklet som en direkte original erstatning og har en gigantisk 97 mm tykk cellepakke, vurdert av Garrett for utrolige 1000 hk! Intercooleren gir en betydelig økning i kraft og dreiemoment, takket være vår design som garanterer maksimal luftstrøm og betydelig lavere innløpstemperaturer. Den perfekte oppgraderingen for en høyytelses bygge- eller banebil!
Det største hinderet når man designer en ytelsesintercooler for RS3 er den originale kollisjonsstrålen, som ofte begrenser både den fysiske størrelsen på intercooleren og kjøleluften til intercooleren. Det er derfor vi har bestemt oss for å designe en ny kollisjonsbjelke laget av Ø40 mm (1 5/8”) kromolysør. Den monteres akkurat som den originale strålen, men tillater fri flyt for kjøleluften og plass til å montere vår massive intercooler. Vår stråle inkluderer naturligvis festepunktene for din ACC Adaptive Cruise Control-radarsensor og temperatursensor. Selvfølgelig er det ikke utført noen formell kollisjonstesting, og den oppfyller kanskje ikke veilovlige standarder, men kromolystrålen gjør den perfekt for alle som bygger en banebil.
Den tettpakkede, tynne kjøleribben bygger opp den 97 mm (3 ¹³/₁₆”) tykke cellepakken som gir effektiv varmeoverføring. Ladeluften over cellepakken fordeles optimalt med våre unikt utformede, friformstøpte endetanker. Etter mange gjentakelser av CFD-analyse, 3D-utskrift og strømningsbenktesting, har vi perfeksjonert et design som tilbyr maksimal luftstrøm og minimalt trykkfall. Tankene har 80 mm maskinerte slangekoblinger som ytterligere eliminerer flaskehalser og tillater høy effekt. Så vidt vi vet, er do88 den eneste som tilbyr en intercooler for RS3 8V med de større slangekoblingene for å eliminere disse flaskehalsene. For å tilpasse intercooleren med de større koblingene, inkluderer settet matchende silikonslanger som kobles til de originale trykkrørene. Sveisingen av endetankene til cellepakken utføres nøye hos do88 i Sverige, noe som garanterer topp kvalitet.
Denne intercooleren er en del av vårt MERA-sortiment. Mer kjøling, mer flyt, mer kraft. MERA, rett og slett.
Original intercooler leverer ofte for lite ytelse på tunede biler, derfor er en oppgradering som regel et must. Enten du kjører lager eller høy boost, vil do88 intercooler-settet forbedre ytelsen dramatisk sammenlignet med lager. Under våre tøffe kjøleeffektivitetstester på flyplassen så vi ikke bare et enormt fall i inntakstemperaturen, men Dragyn vi hadde i bilen viste en fall i akselerasjonstid ved 100 -200 km/t på et halvt sekund med vår intercooler på plass!
Funksjoner:
Settet vårt er utviklet som en direkte original erstatning og har en gigantisk 97 mm tykk cellepakke, vurdert av Garrett for utrolige 1000 hk! Intercooleren gir en betydelig økning i kraft og dreiemoment, takket være vår design som garanterer maksimal luftstrøm og betydelig lavere innløpstemperaturer. Den perfekte oppgraderingen for en høyytelses bygge- eller banebil!
Det største hinderet når man designer en ytelsesintercooler for RS3 er den originale kollisjonsstrålen, som ofte begrenser både den fysiske størrelsen på intercooleren og kjøleluften til intercooleren. Det er derfor vi har bestemt oss for å designe en ny kollisjonsbjelke laget av Ø40 mm (1 5/8”) kromolysør. Den monteres akkurat som den originale strålen, men tillater fri flyt for kjøleluften og plass til å montere vår massive intercooler. Vår stråle inkluderer naturligvis festepunktene for din ACC Adaptive Cruise Control-radarsensor og temperatursensor. Selvfølgelig er det ikke utført noen formell kollisjonstesting, og den oppfyller kanskje ikke veilovlige standarder, men kromolystrålen gjør den perfekt for alle som bygger en banebil.
Den tettpakkede, tynne kjøleribben bygger opp den 97 mm (3 ¹³/₁₆”) tykke cellepakken som gir effektiv varmeoverføring. Ladeluften over cellepakken fordeles optimalt med våre unikt utformede, friformstøpte endetanker. Etter mange gjentakelser av CFD-analyse, 3D-utskrift og strømningsbenktesting, har vi perfeksjonert et design som tilbyr maksimal luftstrøm og minimalt trykkfall. Tankene har 80 mm maskinerte slangekoblinger som ytterligere eliminerer flaskehalser og tillater høy effekt. Så vidt vi vet, er do88 den eneste som tilbyr en intercooler for RS3 8V med de større slangekoblingene for å eliminere disse flaskehalsene. For å tilpasse intercooleren med de større koblingene, inkluderer settet matchende silikonslanger som kobles til de originale trykkrørene. Sveisingen av endetankene til cellepakken utføres nøye hos do88 i Sverige, noe som garanterer topp kvalitet.
Denne intercooleren er en del av vårt MERA-sortiment. Mer kjøling, mer flyt, mer kraft. MERA, rett og slett.
Original intercooler leverer ofte for lite ytelse på tunede biler, derfor er en oppgradering som regel et must. Enten du kjører lager eller høy boost, vil do88 intercooler-settet forbedre ytelsen dramatisk sammenlignet med lager. Under våre tøffe kjøleeffektivitetstester på flyplassen så vi ikke bare et enormt fall i inntakstemperaturen, men Dragyn vi hadde i bilen viste en fall i akselerasjonstid ved 100 -200 km/t på et halvt sekund med vår intercooler på plass!
Funksjoner:
- Økt cellepakkevolum: 118 % større enn opprinnelig. 18102cm3 sammenlignet med opprinnelig 8307cm3!
- Økt aktivt kjøleareal: 80 % større kjøleareal, 1866cm2 sammenlignet med opprinnelig 1038cm2!
- Lavere innløpstemperatur under identiske forhold: 23°C sammenlignet med opprinnelig 55°C. En imponerende 32°C lavere! Nøyaktige tall finner du i diagrammene under produktbildene.
- Økt luftstrøm, lavere trykkfall: @ 0,125 bar / 1,81 psi Trykkfall: 526 CFM (432 CFM), 22% høyere! Nøyaktige CFM-verdier finner du i diagrammene under produktbildene.
- Høy tetthet, motorsport-vurdert Bar&Plate-cellepakke fra Garrett, i stand til å håndtere over 1000 hk.
- Unike 3D friformstøpte endetanker.
- Enkel installasjon, ingen modifikasjoner nødvendig (bortsett fra på TTRS)
- Kromolykollisjonsstang som ikke hindrer kjøleluft.
Passer
Audi RS3 Sportback (8V)
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI / 362hk / CZGB
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y*)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DNWA
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI / 362hk / CZGB
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y*)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DNWA
OE-ref / Erstatter
8V0145803B
8V0145746B
8V0145745B
8V4807109B
8V0145746B
8V0145745B
8V4807109B