Audi RS3 (8V) / TT RS (8S) Åpent Inntakssystem | RS3 - Audi - Modell tilpasset | fra do88.no

Produktet er lagt i handlekurven!

Product image

Fortsett å handle
Til kassen

All produktutvikling gjøres i Nykvarn, Sverige

Black Friday Sale in:
Black Friday Sale in:

Audi RS3 8V 8Y / TT RS (8S) BeastFlow Åpent Inntakssystem

Artikkelnr: 
LF-220-OPr
 
Antall: 
  • Rask levering
  • Trygt kjøp
  • 14 dager åpent kjøp
Kampanje:
Antall:
0
Kampanjestart:
Kampanjestopp:
Produktbeskrivelse
do88 presenterer stolt vårt åpne inntakssystem for Audi RS3 og TT RS, designet for høy effekt!

Da vi tok fatt på den fantastiske Audi RS3 med den fantastisk klingende 5, satte vi oss en rekke mål. For det første kraftuttaket. Med flere alternativer allerede på markedet, hadde vi ambisjon om å bringe noe som kunne takle den magiske 1000 hk-grensen. For det andre, for å fjerne alle restriksjoner, må selvfølgelig både luftfilteret, inntaksrøret og tilluften være av betydelig størrelse. For det tredje, for å unngå at systemet trekker inn varmluft fra motorrommet, trengte vi et helt lukket system. For det tredje ønsket vi å lage et helt lukket system. Men å ha filteret helt åpent uten luftboksen i seg selv forbedrer luftstrømmen. Dette helt åpne systemet forbedrer luftstrømmen med 5-10 % sammenlignet med det lukkede systemet – avhengig av design! Dette er noe for dragracing-entusiasten.

Med disse tre elementene, ofte kombinert, men sjelden optimalisert, gikk vi på jobb. Resultatet mener vi taler for seg selv. Til dags dato er dette trolig det største TT RS og RS3 inntakssystemet på markedet! Hele systemet er laget av vakuumformet, prepreg karbonfiber (2x2 vev) av høyeste kvalitet. Karbonfiberrøret kobles til det enorme 6" BMC filteret, disse sørger sammen for at motoren alltid har tilstrekkelig lufttilførsel! Selve røret er 6" der det kobles til filteret, smalner så mot turboen, men er aldri mindre enn 4,5" i sin minste seksjon!

Still inn på selve størrelsen på systemet - du vet at vi er seriøse! Den robuste, men lette karbonfiberen er malt med en UV- og varmebestandig høyglans klarlakk for et flott utseende og finish som vant 't yellow.Ser ut til å matche ytelsen!

Systemet selges i flere forskjellige design. Det er kompatibelt med vår 4,5" turboinntaksslange - som du kan velge tre forskjellige turboadaptere til - samt med det støpte originale innløpsrøret. Dette gjør systemet vårt allsidig og kompatibelt med mange turbokonfigurasjoner! Valget om å legge til do88-innløpsslangen fjerner effektivt alle flaskehalser før turboen og unngår dermed turbo-"surge" selv ved høye ytelser!

Tester utført i vår SuperFlow SF1020 flowbenk, viser tydelig fordelen med den valgfrie innløpsslangen. Inntakssystemet alene gir en betydelig 19 % økning i luftstrømmen. Men kombinert med vår 4,5" innløpsslange, er den totale luftmengdeøkningen utrolige 76 %! Vi anbefaler på det sterkeste dette alternativet.


Systemet selges i fire versjoner, avhengig av turbokonfigurasjon:
  1. Innsugssystemet alene. Kobles til det støpte originale innløpsrøret.
  2. Med do88 Turbo inntaksslange og en CNC adapter (56.3mm) til den originale turboen.
  3. Med do88 Turbo innløpsslange og en CNC adapter (62.8mm) til TTE 600, 625 V2 og 700 turboer.
  4. Med do88 Turbo inntaksslange og en CNC-adapter (65,7 mm) for TTE 777 og 855 turboer.
Egenskaper:
  • Enormt 6” (152 mm) luftfilter fra italienske BMC.
  • En helt åpen design som prioriterer maksimal luftstrøm fremfor laveste inntakstemperatur.
  • Presisjonsprodusert og optimalisert design for uhindret luftstrøm.
  • Optimalisert for tunede motorer, hybridturboer og store turbosett.
  • Kan utstyres med valgfri do88 4,5" (114 mm) turboinntaksslange, originalt turboinntaksrør eller en hvilken som helst ettermarkeds turboinntaksslange eller -rør designet for originalt inntak.
  • Opptil +XX hk / +XX Nm økning på en trinn 1-bil (Audi RS3 8V DAZA-motor).
  • Øker luftstrømmen med opptil 102 % i kombinasjon med den valgfrie do88-innløpsslangen designet for TTE 777 og 855.
  • Vaskbar og gjenbrukbar luftfilter for optimal ytelse og lang levetid.
  • Redusert trykkfall og dermed belastning på originalkomponenter sammenlignet med original.
  • Forbedret gassrespons og raskere spole.
  • Gir en forbedret inntakslyd fra turbolader og bypassventil (dump), spesielt på denne åpne varianten.
  • Design med rett og jevn strømningsvei for luften uten skarpe eller harde svinger og hindringer.
  • Kompatibel for de mest fremtidige modifikasjoner du kan tenke deg, som f.eks. turbooppgradering.
  • UV- og varmebestandig høyglans klarlakk på karbonfiberen for langvarig beskyttelse.
Gi deg selv og den fantastiske femsylindrede motoren et inntakssystem som er verdig RS-navnet. Bli kvitt alle restriksjoner og vær klar for fremtidige oppgraderinger!
Passer
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DAZA

Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y)
Årsmodelller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DNWA

Audi TT RS (8S)
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DAZA

Merk! På biler med ratt på høyre side passer dette settet bare sammen med OE-turborøret eller sammen med do88-slangekit med delenummer "do88-kit246".
OE-ref / Erstatter
3Q0129607
3Q0129607A
3Q0129607G
8S0129638
8S0129638A
8V0145693
8S0145693B
8S0129624C
07K129665E
07K129665F
07K133359G
07K133359H
07K133359L
07K103213K
07K103213L
07K103213P

Tilbehør:

Nylig sett: