do88 Inntakssystem, BMW M2 M3 M4 G80 G87 (S58) | | fra do88.no

Produktet er lagt i handlekurven!

Product image

Fortsett å handle
Til kassen

All produktutvikling gjøres i Nykvarn, Sverige

Black Friday Sale in:
Black Friday Sale in:

do88 Inntakssystem, BMW M2 M3 M4 G80 G82 G87 (S58)

26437.70 NOK / 22472.05 NOK
Artikkelnr: 
LF-270
 
Legg i handlekurven
  • Rask levering
  • Trygt kjøp
  • 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
do88 presenterer stolt vårt karbonfiberinntakssystem for BMW M2 M3 M4 (G80 G82 G87), designet for høy effekt!

Filtrering, luftstrøm og varme er nøkkelfaktorer når man skal utvikle et nytt inntakssystem for en turbomotor. Vårt do88 inntakssystem er utviklet for å gi god filtrering, forbedret luftstrøm og samtidig opprettholde lave inntakstemperaturer. Hver detalj i designet vårt fra geometri til volum og de høyytelsesmaterialene som er valgt, er nøyaktig utformet for å øke lufttilførselen til motoren og dermed forbedre ytelsen. Denne metodikken sikrer at vårt inntakssystem leverer optimal kraft og respons, i tråd med do88s mål om å gi motorsportentusiaster overlegne ytelsesdeler.

Høye inntakstemperaturer er ikke bra for motorytelsen fordi turboen da må bygge opp ladetrykk med varm, mindre oksygenrik luft. Derfor er et helt lukket inntakssystem den eneste måten å sikre at inntakstemperaturen holdes på et minimumsnivå. Et helt lukket system har imidlertid en utfordring fordi det har en begrensning med kun lufttilførsel i bunnen av luftboksene å trekke frisk luft fra. Under vårt utviklingsarbeid la vi merke til at systemet må ha sekundære luftinntak for å eliminere denne begrensningen. For å bøte på dette, introduserte vi ekstra luftinntak bak frontlyktene på hver side. For å sikre tilstrekkelig luftvolum rundt luftfiltrene, designet vi 7,8-tommers store luftfilterbokser, som også gir nok plass til å montere CSL-stagstøtten.

Som erstatning for de originale inntaksrørene designet vi store karbonfiberrør med myke fine former. Rørene starter med en diameter på 105 mm (4,1 tommer) ved luftfilterenden som deretter smalner sømløst ned til 83 mm (3,25 tommer), og matcher våre spesialdesignede turboinntak. Store spesialdesignede luftfiltre monteres så på våre vakre karbonfiberrør. Luftfiltrene har et tettstrikket bomullsstoff for overlegen filtrering. Den er selvfølgelig vaskbar og gjenbrukbar for optimal ytelse og lang levetid.

Vårt inntakssystem skiller seg fra de fleste ettermarkedets inntakssystem ved at vi også har utviklet tilpassede turboinntak som erstatter de restriktive originale turboinntakene i plast. De originale turboinntakene har tilkoblingsstørrelser på kun 61mm og 72mm. Derimot har våre tilpassede turboinntak i støpt aluminium betydelig større 83 mm koblinger. For å sikre tilpasningsevnen til systemet vårt, har vi designet en innovativ ny tetning og montering av adapterhylser mellom turboene og turboinntakene våre. Våre støpte inntak har en tilkobling på hele 53,6 mm til våre adapterhylser som er montert i kompressorhusene, noe som gir en overlegen strømningsdiameter sammenlignet med originalen. Turboinntakene våre tetter mot den flate skrueflensoverflaten, i stedet for rørinnsatsen i kompressorhuset som originalene bruker. Denne utformingen gjør at turboinntakene våre passer til både lager- og hybridturboer, slik som Pure S58 STG2+ og TTE940. De medfølgende adapterhylsene som er tilpasset innvendig diameter på kompressorhuset og våre turboinntak sikrer en sømløs passform mellom de ulike turbokonfigurasjonene.

Kjennetegn:
  • Stort 105 mm (4,1”) spesialdesignet bomullsluftfilter (oljet) med tettstrikket bomullsstoff.
  • Helt lukket design, som sikrer kald lufttilførsel for å holde inntakstemperaturen lav.
  • Gir en forbedret inntakslyd fra turboladeren og bypassventilen (dump), men produserer ikke den forstyrrende støyen som ofte forårsakes av et helt åpent inntakssystem.
  • Presisjonsprodusert og optimalisert design for uhindret luftstrøm.
  • Optimalisert for tunede motorer, hybridturboer og store turbosett.
  • Øker luftstrømmen med 24 %.
  • Redusert trykkfall og dermed belastning på originalkomponenter sammenlignet med original.
  • Forbedret gassrespons og raskere spole.
  • Design med en rett og jevn strømningsbane for luften uten skarpe eller harde svinger og hindringer.
  • Kompatibel med de fleste fremtidige modifikasjoner du kan tenke deg, som f.eks turbo oppgradering.
  • UV- og varmebestandig høyglans klarlakk på karbonfiberen for langvarig beskyttelse.
Filtrene er vaskbare for optimal ytelse og lang levetid. Vi anbefaler å rengjøre luftfilteret hver 20.000 km, med et rengjøringsmiddel beregnet for bomullsluftfiltre. Du kan f.eks. bruk BMC Cleaner med artikkelnummer "WADET500". Når filteret må oljes på nytt etter rengjøring, kan du f.eks. bruk BMC Filterolje med artikkelnummer "WAFLU250".
Passer
BMW M2 (G87)
Motor: S58
Årsmodeller: 2023 - 202X

BMW M3 / M3 Competition / M3 CS (G80)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X

BMW M4 / M4 Competition / M4 CSL (G82)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
OE-ref / Erstatter
13718095804
13718097028
13718095806
13718097045
13718095805
13718095807
13718095810
13718095812
11658090919
11658091579

Tilbehør:

Se flere produkter

Nylig sett: