do88 Front Intercooler Vannkjøler, BMW M2 M3 M4 G80 G82 G87 (S58)
8823.85 NOK /
7500.27 NOK
Artikkelnr:
WC-430
- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
Forbedre ytelsen til din 2021+ BMW G8X M2/M3/M4 med do88 Front Intercooler Water Cooler, en kjøler designet for optimal ladeluftkjøling under krevende kjøreforhold.
Bakgrunn
S58-motoren har en vann-til-luft ladeluftkjøler koblet til til et proprietært kjølesystem som har en varmeveksler (vannkjøler) montert foran på bilen. Denne varmeveksleren avkjøler systemets vann som igjen avkjøler inntaksluften når den strømmer gjennom intercooleren.
Utfordringer med S58 Intercooler Cooling System
Eiere av tunede S58-motorer støter ofte på problemet med rask Heat-Soak i intercooleren, spesielt når man kjører videre stien. Høye inntakstemperaturer kan føre til at ECU-en reduserer kraftuttaket, eller til og med sette bilen i slapp modus. do88 Front Intercooler Vannkjøler hjelper til med å holde temperaturene nede og forbedre bilens pålitelighet og ytelse.
Vår løsning
Den skreddersydde do88 radiatordesignen startet med en total overhaling, hvor holdbarhet og ytelse er prioritert. Ved å gjøre unna plastkomponenter til fordel for robust aluminium for endetankene, cellepakken og CNC-maskinerte porter, og sikre at alt er TIG-sveiset, leverer kjøleren vår holdbarhet og langsiktig ytelse. Introduksjonen av Quad pass-designet forbedrer kjølingen, kjølevannet passerer gjennom kjølerens cellepakke fire ganger for maksimal effektivitet.
Men do88s mål strekker seg utover bare holdbarhet. Ved å øke volumet på cellepakken med 39 % og det ytre rørarealet med 9 % mens den integrerer Quad pass flow for kjølevannet, overgår do88-kjøleren originalen. Dette resulterer i forbedret kjølekapasitet, som igjen forbedrer bilens ytelse.
Installasjon
Kjøleren er designet for å enkelt monteres med din BMWs fabrikkkomponenter. Den leveres med tilpassede steinsprutbeskyttere for å beskytte mot rusk. Radiatoren vår passer for både biler med automatisk eller manuell girkasse, noe som gjør den til en allsidig oppgradering for alle G8X M2/M3/M4-modeller.
Nøkkelfunksjoner
Bakgrunn
S58-motoren har en vann-til-luft ladeluftkjøler koblet til til et proprietært kjølesystem som har en varmeveksler (vannkjøler) montert foran på bilen. Denne varmeveksleren avkjøler systemets vann som igjen avkjøler inntaksluften når den strømmer gjennom intercooleren.
Utfordringer med S58 Intercooler Cooling System
Eiere av tunede S58-motorer støter ofte på problemet med rask Heat-Soak i intercooleren, spesielt når man kjører videre stien. Høye inntakstemperaturer kan føre til at ECU-en reduserer kraftuttaket, eller til og med sette bilen i slapp modus. do88 Front Intercooler Vannkjøler hjelper til med å holde temperaturene nede og forbedre bilens pålitelighet og ytelse.
Vår løsning
Den skreddersydde do88 radiatordesignen startet med en total overhaling, hvor holdbarhet og ytelse er prioritert. Ved å gjøre unna plastkomponenter til fordel for robust aluminium for endetankene, cellepakken og CNC-maskinerte porter, og sikre at alt er TIG-sveiset, leverer kjøleren vår holdbarhet og langsiktig ytelse. Introduksjonen av Quad pass-designet forbedrer kjølingen, kjølevannet passerer gjennom kjølerens cellepakke fire ganger for maksimal effektivitet.
Men do88s mål strekker seg utover bare holdbarhet. Ved å øke volumet på cellepakken med 39 % og det ytre rørarealet med 9 % mens den integrerer Quad pass flow for kjølevannet, overgår do88-kjøleren originalen. Dette resulterer i forbedret kjølekapasitet, som igjen forbedrer bilens ytelse.
Installasjon
Kjøleren er designet for å enkelt monteres med din BMWs fabrikkkomponenter. Den leveres med tilpassede steinsprutbeskyttere for å beskytte mot rusk. Radiatoren vår passer for både biler med automatisk eller manuell girkasse, noe som gjør den til en allsidig oppgradering for alle G8X M2/M3/M4-modeller.
Nøkkelfunksjoner
- 39 % større cellepakke enn original.
- 2-rads cellepakke som er 48 mm tykk, dette gir et økt aktivt kjøleareal med hele 9 %.
- Fire-pass flow, dette gjør at vannet passerer gjennom radiatoren fire ganger i stedet for to som på original radiator, dette sikrer at du maksimerer kontakten til kjølevannet med all kjølingen
- Noe høyere kjøleribber sammenlignet med originalen, 5 mm i stedet for 4,4 mm. Dette sikrer fortsatt god luftstrøm til motorkjøleren som er plassert bak denne radiatoren, til tross for den økte tykkelsen på cellepakken.
- Radiator i helaluminium med slitesterke TIG-sveisede endetanker.
- Økt væskevolum (1.4 liter mer) for optimal varmeavledning.
Passer
BMW M2 (G87)
Motor: S58
Årsmodeller: 2023 - 202X
BMW M3 / M3 Competition / M3 CS (G80)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
BMW M4 / M4 Competition / M4 CSL (G82)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
Motor: S58
Årsmodeller: 2023 - 202X
BMW M3 / M3 Competition / M3 CS (G80)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
BMW M4 / M4 Competition / M4 CSL (G82)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
OE-ref / Erstatter
17118095283