- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Kampanje:
Antall:
0
Kampanjestart:
Kampanjestopp:
Produktbeskrivelse
do88 presenterer stolt vårt inntakssystem for Toyota GR Supra 3.0 A90 (MK5) og BMW Z4 M40i, designet for høy effekt!
Filtrering, luftstrøm og varme er nøkkelfaktorer når man skal utvikle et nytt inntakssystem for en turbomotor.
Vårt do88 inntakssystem er utviklet for å gi god filtrering, forbedret luftstrøm og samtidig opprettholde lave inntakstemperaturer. En utfordring med B58s inntakssystem er plasseringen, den er rett ved siden av manifolden som raskt gjør denne posisjonen i motorrommet veldig varm.
Høye inntakstemperaturer er ikke bra for motorytelsen fordi turboen da må bygge opp ladetrykk med varm, mindre oksygenrik luft. Derfor er et helt lukket inntakssystem den eneste måten å sikre at inntakstemperaturen holdes på et minimumsnivå. Et helt lukket system har imidlertid en utfordring fordi det har en begrensning på kun én lufttilførsel i bunnen av luftdunken å trekke inn frisk luft fra. Under vårt utviklingsarbeid la vi merke til at systemet må ha et sekundært luftinntak for å eliminere denne begrensningen. Vår lukkede luftbeholder har også blitt utstyrt med et varmeskjold for å minimere strålevarme fra manifolden. For å garantere tilstrekkelig luftvolum rundt luftfilteret har vi designet en stor 7" luftkanne, som selvfølgelig også gir plass til mulige fjærbenstag.
Som erstatning for den originale inntaksslangen designet vi et stort karbonfiberrør med myke fine former. Røret starter med en diameter på 105 mm (4,1 tommer) som deretter smalner sømløst ned for å matche turbotilkoblingen. Et stort spesialdesignet luftfilter monteres så på vårt flotte karbonfiberrør. Luftfilteret har et tettstrikket bomullsstoff for overlegen filtrering. Den er selvfølgelig vaskbar og gjenbrukbar for optimal ytelse og lang levetid.
Systemet selges i flere forskjellige versjoner. Den er kompatibel med originale turboinntak – men også med do88s CNC-maskinerte turboinntak. Våre turboinntak er tilpasset både originale og Pure 800 hybrid turboer. De har en enorm 89mm (3,5") slangeforbindelse til innløpsrøret som på innsiden har en nøye beregnet radius som forbedrer flyten betraktelig. Inkludert vårt CNC-maskinerte do88 turboinntak fjerner effektivt eventuelle flaskehalser før turboen og unngår dermed turbo-"surge" ” selv ved høy effekt!
Tester utført i vår SuperFlow SF1020 flowbenk viser tydelig fordelen med det valgfrie turboinntaket. Inntakssystemet alene gir en betydelig 15 % økning i luftstrømmen. Men kombinert med vårt Turbo-inntak (for original turbo), er den totale luftmengdeøkningen utrolige 23 %! Vi anbefaler dette alternativet på det sterkeste.
Den originale luftkannen og inntaksslangen er designet med elementer som minimerer turbo og inntaksstøy. Spesielt den fabrikkmonterte inntaksslangen som har to lyddempere for å sikre at turbostøy fjernes. I motsetning kommer vårt inntakssystem uten disse lydreduserende elementene, noe som resulterer i en mer hørbar turbo og inntakslyd.
Systemet selges i tre versjoner, avhengig av turbokonfigurasjonen:
Kjennetegn:
Filtrering, luftstrøm og varme er nøkkelfaktorer når man skal utvikle et nytt inntakssystem for en turbomotor.
Vårt do88 inntakssystem er utviklet for å gi god filtrering, forbedret luftstrøm og samtidig opprettholde lave inntakstemperaturer. En utfordring med B58s inntakssystem er plasseringen, den er rett ved siden av manifolden som raskt gjør denne posisjonen i motorrommet veldig varm.
Høye inntakstemperaturer er ikke bra for motorytelsen fordi turboen da må bygge opp ladetrykk med varm, mindre oksygenrik luft. Derfor er et helt lukket inntakssystem den eneste måten å sikre at inntakstemperaturen holdes på et minimumsnivå. Et helt lukket system har imidlertid en utfordring fordi det har en begrensning på kun én lufttilførsel i bunnen av luftdunken å trekke inn frisk luft fra. Under vårt utviklingsarbeid la vi merke til at systemet må ha et sekundært luftinntak for å eliminere denne begrensningen. Vår lukkede luftbeholder har også blitt utstyrt med et varmeskjold for å minimere strålevarme fra manifolden. For å garantere tilstrekkelig luftvolum rundt luftfilteret har vi designet en stor 7" luftkanne, som selvfølgelig også gir plass til mulige fjærbenstag.
Som erstatning for den originale inntaksslangen designet vi et stort karbonfiberrør med myke fine former. Røret starter med en diameter på 105 mm (4,1 tommer) som deretter smalner sømløst ned for å matche turbotilkoblingen. Et stort spesialdesignet luftfilter monteres så på vårt flotte karbonfiberrør. Luftfilteret har et tettstrikket bomullsstoff for overlegen filtrering. Den er selvfølgelig vaskbar og gjenbrukbar for optimal ytelse og lang levetid.
Systemet selges i flere forskjellige versjoner. Den er kompatibel med originale turboinntak – men også med do88s CNC-maskinerte turboinntak. Våre turboinntak er tilpasset både originale og Pure 800 hybrid turboer. De har en enorm 89mm (3,5") slangeforbindelse til innløpsrøret som på innsiden har en nøye beregnet radius som forbedrer flyten betraktelig. Inkludert vårt CNC-maskinerte do88 turboinntak fjerner effektivt eventuelle flaskehalser før turboen og unngår dermed turbo-"surge" ” selv ved høy effekt!
Tester utført i vår SuperFlow SF1020 flowbenk viser tydelig fordelen med det valgfrie turboinntaket. Inntakssystemet alene gir en betydelig 15 % økning i luftstrømmen. Men kombinert med vårt Turbo-inntak (for original turbo), er den totale luftmengdeøkningen utrolige 23 %! Vi anbefaler dette alternativet på det sterkeste.
Den originale luftkannen og inntaksslangen er designet med elementer som minimerer turbo og inntaksstøy. Spesielt den fabrikkmonterte inntaksslangen som har to lyddempere for å sikre at turbostøy fjernes. I motsetning kommer vårt inntakssystem uten disse lydreduserende elementene, noe som resulterer i en mer hørbar turbo og inntakslyd.
Systemet selges i tre versjoner, avhengig av turbokonfigurasjonen:
- Uten do88 Turbo-inntak. Inntakssystemet er utstyrt med originale Turbo-inntak.
- Inkludert do88 Turbo-inntak* designet for original turbo. OBS les*.
- Inkludert do88 Turbo-inntak* designet for Pure 800 turbo. OBS les*.
Kjennetegn:
- Stort 105mm (4,1”) spesialdesignet bomullsluftfilter med tettstrikket bomullsstoff.
- Hellukket design, som sikrer kald lufttilførsel for å holde inntakstemperaturen lav.
- Presisjonsutformet og optimert design for uhindret luftstrøm.
- Optimalisert for tunede motorer, hybridturboer og store turbosett.
- Øker luftstrømmen med opptil 24% når den kombineres med det valgfrie do88 Turbo-inntaket designet for lagerturboer.
- Redusert trykkfall og dermed belastning på originalkomponenter sammenlignet med original.
- Forbedret gassrespons og raskere spole.
- Design med en rett og jevn strømningsbane for luften uten skarpe eller harde svinger og hindringer.
- Gir en forbedret inntakslyd fra turboladeren og bypassventilen (dump).
- Kompatibel med de fleste fremtidige modifikasjoner du kan tenke deg, som f.eks turbo oppgradering.
- UV- og varmebestandig høyglans klarlakk på karbonfiberen for langvarig beskyttelse.
Passer
Toyota GR Supra MK5 (A90 A91)
Motor: B58
Årsmodeller: 2020 -
BMW Z4 M40i (G29)
Motor: B58
Årsmodeller: 2018 -
Motor: B58
Årsmodeller: 2020 -
BMW Z4 M40i (G29)
Motor: B58
Årsmodeller: 2018 -
OE-ref / Erstatter
13718662589
13718635102
13718656983
11618689501
17700-WAA02
17801-WAA01
17881-WAA02
17274-WAA01
13718635102
13718656983
11618689501
17700-WAA02
17801-WAA01
17881-WAA02
17274-WAA01