do88 Inntak med intercooler, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90
- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
Høy ytelse hos din B58 med do88's insug med intercooler!
Bakgrunn
B58-motoren, som ble introdusert i F-serien for noen år siden, har blitt en ekte juvel med stort trimpotensial og en fin karakter. Det er imidlertid fortsatt en rekke svake punkter som må løses for å forbedre ytelsen og holdbarheten. B58-motoren er utstyrt med vann/luft intercooler, utstyrt med varmeveksler i front. Värmeväxlaren, som helt engelsk er en frontmonterad vannkylare, hjelper til at Kyla ner koldmediet som sirkulært genom intercoolern, som i sin tur overføre varme fra den överladade inloppsluften. Dette er en konvensjonell og effektiv løsning. På B58 er selve intercooleren integrert med inntak, som gjør hele konstruksjonen plasseffektiv, men også mer komplisert. Dette stiller høye krav til våre ettermarkedsprodusenter. Det krever finesse - både i tanke og utførelse!
Utmaningar med originalkomponenterna
Ägare av bilar med en trimmad B58-motor stiller ofte inkerproblem med oppvarming, så callad heat soak, i intercoolersystemet. Dette er spesielt vanlig ved bankkjøring, men det er også vanlig ved inspirert kjøring på offentlig vei. Som en konsekvens av dette synker ECU-effekten for å beskytte motoren og noen ganger kan bilen selv Hamna i limp-home-modus.
Motorn er utstyrt med direkte innsprøytning, som definitivt har fordeler for motorytelse og effektivitet, men også har åpenbare begrensninger med hard trimming eller flexfuel-optimalisering. For å komme rundt dette installert mange og spacer for lavtrykksspridare mellom insugsgrenrøret og sylinderhodet. Problemet med denne løsningen er at den sprer seg i riktig vinkel. Branslet hitmar insugskanalerna och risiksen for öönskade frässelamsamlingar eikar. Det er ingen god løsning.
Som i mange andre fall er originalkomponenterna beregnet på den originale produsentens angivna effekt, men blir snart en begrenset faktor ved høy effektuttag - spesielt beträffande luftflöde. Insuget er en askal del der flödot helt englet inte rarker till. I täätä löper plastgjutningen stor risk att spricka då laddtrykt øker.
do88s løsning
Bar&Plate cellepakkeVårt inntak av vann/luft-cellepakke av Bar&Plate-type, som er konstruert med mye tunna og utrolig fint, tett pakke kylflänser som sikkert stiller eksepsjonelle varmetransformers! Cellepakker måler 102 mm (4”) i tykkelse og brettes enkelt. Dybdeevalueringer av tetthet og spesifikasjon av radiatoren på både luft- og vannsiden viser at vi har nådd den perfekte balansen mellom strømning og kjøling!
Innovativ design – gjutna ändtankar
Laddluften og köldmediet fordeler som event over cellpaketet via noksamt designade, gjutna ändtankar. Det ferdige produktet er et resultat av omfattende designstudier. Evaluering, revisjon, analyse ved hjelp av Computational Fluid Dynamics (CFD) og flere 3D-printinger legges til håndteringen før vi når den endelige gyldige utførelse. Tankarna er laget av støpt aluminium. CNC-behandling hadde vært et gangbart alternativ, men det hadde bare lagt til en blingfaktor samt høy pris og ingen økt ytelse. For oss handler det om å nå ytelse på effektiv måte - dine flere aspekter. Gjutning tillater selv tidligere som CNC-behandling i visse fall intet formår.
Kompatibilitet med motorkåpan
En viktig föresats under denne utviklingen var at kunne guarani fitt sammäng med originalmotorkåpan. Det er en nøkkelegenskap og ett må for mange entusiaster som vil at motor spacet ska se original ut. Dette kravet er viktig for utvikling, men også resultater. Vi klarte til og med å integrere drivstoffbroen vår under motorkåpan som gjør at selv i sin mest omfattende versjon kan dette settet se originalt ut om så venjas. Helheten grunnar sig i detaljene och vi är stolta över att ha lyckats med detta mål! Til dags dato er det en produsent (såvitt vi vet) som er tilgjengelig med intercooler til B58 som tilbyr full kompatibilitet – det er en seljklara vale for entusiasten som mer det visuelle inntrykket som gir Rena ytelse!
Nøkkelegenskaper
Utløpstankens utførende – forberett for lågtrykksspridareVår utloppstank er forberedt og tilpasset for ekstra lavtrykksspridare. En unik, egendesignad dysebro med AN8-tilkoblinger (hona) finnes å kjøpe til separat som englet kan monteres på intercoolern outlet tank. Produktet er designet for Injector Dynamics ID1050x-34-14 eller Bosch EV14 Compact (K) drivstoffspreder. Hvis du ikke ønsker å bruke et par ekstra, må du følge med på pluggar for enkelt å slutte disse öppningar. I tillegg er løperen utstyrt med en 1/8" NPT-port for metanol eller nitrøs gassinjeksjon, som ofte brukes på disse motorene.
Mätuttag og vakuumportar
Integrerat i inlopptanken ätterfinns ett block med tre uttag. Dette gir motsätigung å lese av flere parametrar samt gir tilgang til ekstra vakuumuttag. Pluggar i passande 1/8" NPT er inkludert og gir en søk forslutning om disse portene som ikke brukes.
Det er to 1/8" BSPT-stikkontakter på baksiden av vanntanken. Disse er strategiske plasseringer og tjener gode formål. Genom att tanken er delad på mitten invändigt, kan man koble dobbelt temperaturgiver og dumit ut delta på vann in- og utlopp fra intercoolern. I tillegg letter det portarna vid airnning av systemte, då de ætterfinns på systemets høyeste punkt. Passande pluggar er inkludert når denne funksjonen ikke brukes.
Avansert varmestyring
Med intercooler er det en tykk, varmeabsorberende avstand, slik at isolasjonen absorberes fra sylinderhodet og motoren varmes opp. Denne pakkingen er effektiv med inloppstemperering og eukar intercoolers effektiv da den minimerer varmebløtlegging. Intercooler er laget av aluminium og dermed overlägsen ur hålfasthetsynpunkt. Dokken har aluminiumsulemper med høyere ledningsevne. Denne avstanden eliminerer varmeoppvarming.
Distansen garanterer en Saker sammenfogning då den leveres med spesialprodusert o-ring av FKM-silikon, som Vilar i presisjonsfrästa spör. Da noen konkurrenter forlitar seg på pakkingsmassa og andre mindre sikre pakkemetoder, gjør dette en tätning man kan lita på.
Produkt detaljer:
- Bar&Plate vann/luft-cellepakke, 102 mm tykkelse. 11 kylvattenrader vs original, 6 rader.
- Lavere innløpstemperatur under identiske forhold: 26°C sammenlignet med opprinnelig 41°C. Nøyaktige tall finner du i diagrammene under produktbildene.
- Økt luftstrøm, lavere trykkfall: @ 0,1 bar / 1,45 psi Trykkfall: 873 CFM (595 CFM), 47% høyere! Nøyaktige CFM-verdier finner du i diagrammene under produktbildene.
- Toppeffektøkning på 5 hk! Målt på bil med bootmod3 stage 2+ (BMW 340i 2017).
- Høyeste effektøkning i mellomregisteret på 18 hk!
- Høyeste dreiemomentøkning på 28 Nm!
- Designet i SolidWorks med Computational Fluid Dynamics (CFD).
- Medger tilgang av halmfiltre.
- Insuget trenger ikke demonteres vid oljebyte.
- Integerat sensorblock med tre 1/8" NPT-uttag for å måle ogne parametrar. Fuel rail finnes å kjøpe som albehörde (ej inkludert) for ekstra lågtrycksspridare matade genom insuget.
- Pluggar for at säytä de extra spridarportarna fäller med.
- Hvert innløpsrør er forberedt med en 1/8" NPT-port for lystgass- eller metanolinjeksjon.
- To 1/8" BSPT-uttak på bakre vanntank for enkel ventilasjon og mulighet for å montere separat temperaturføler.
- Levereras komplett med alle allehoder, fester og komponenter som er nødvendige for alle gitte deler.
- Kompatibel med original-samt eftermarknadsmotorkåpor (med originale fästpunkter). Til og med den ekstra drivstoff railen fungerer med kåpan med enda små modifikasjoner.
- Värmeavlende motverker varmeforðurning fra sylinderhodet til insuget.
- Spesialproduksjon av o-ringer og FKM silikon er inkludert. 12 stk totalt.
- Plug and Play! Inga modifikasjoner vid montagung.
Passer
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2019 -
BMW 2' M240i M240iX (G42)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2021 -
BMW 3' M340i M340iX (G20 G21)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW 4' M440i M440iX (G22 G23 G26)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2021 -
BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW 6' 640i 640iX (G32)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW 7' 740i 745e (G11 G12)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW 8' 840i 840iX (G11 G12)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW X3 M40iX (G01)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW X4 M40iX (G02)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW X5 40iX (G05)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2017 -
BMW X6 40iX (G06)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2018 -
BMW X7 40iX (G07)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2017 -
BMW Z4 M40i (G29)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2017 -