do88 Intercooler rør, BMW Z4 M40i G29 / Toyota GR Supra A90
4051.70 NOK /
3443.95 NOK
Artikkelnr:
TR-390
- Rask levering
- Trygt kjøp
- 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse
Oppgrader motoren din med do88s trykkrør for B58 Gen 2, funnet i Toyota Supra A90, BMW Z4 M40i!
B58 Gen 2-motoren er flott, men trykkrørene er et kjent problem. Dette røret er beryktet for å være dårlig kvalitet og kan gå i stykker på en original bil under banekjøring. Hvis du har tenkt å tune bilen din, anbefaler vi på det sterkeste å oppgradere trykkrøret først.
Det finnes mange ettermarkedstrykkrør for B58-motoren på markedet, men etter vår mening er de fleste ikke riktig utformet. De fleste konkurrentene har laget et veldig enkelt design der nedre og øvre trykkrør er forbundet med en rett reduserende silikonslange. Det er åpenbart at de ikke har forstått at denne slangekoblingen må være litt fleksibel for å imøtekomme den termiske bevegelsen mellom rørene. Denne vanlige utformingen vil mest sannsynlig forårsake problemer med at slangen sklir av slangekoblingene da den ikke tillater bevegelse fra temperaturendringer. En naturlig løsning på dette problemet er at folk strammer til slangeklemmene, men dette vil i de fleste tilfeller ødelegge og deformere slangeforbindelsen på røret, og gjøre rørene ubrukelige.
Men vi har valgt en annen løsning for do88. Det var tydelig for oss at systemet trenger en fleksibel forbindelse mellom nedre og øvre trykkrør som kan håndtere den termiske bevegelsen. Vår løsning er en 3-stavet aramidforsterket silikonslange. Vår slangedesign tillater bevegelse i alle retninger uten å knekke eller belaste slangeforbindelsene. For ytterligere å forbedre holdbarheten har begge rørene CNC-maskinerte 6063 slangeforbindelsesender med 3 mm veggtykkelse. Disse slangeforbindelsene vil ikke deformeres selv for for strammede slangeklemmer.
Våre trykkrør løser ikke bare holdbarhetsproblemet, men forbedrer selvfølgelig også ytelsen. Vi designet våre rør med større diameter og med myke dorbøyde bøyninger for å forbedre ytelsen. Det nedre røret er 60 mm (2 3/8") og det øvre røret er 76 mm (3"), disse reduserer effektivt trykkfall og reduserer turbulens.
Vårt øvre trykkrør, som kobles til spjeldhuset med sin CNC-freste flens, har to 1/8 NPT-stikkontakter som egner seg for metanolinjeksjon eller som en stikkontakt for for eksempel en ladetrykkmåler. Vi inkluderer to 1/8 NPT-plugger for de som velger å ikke bruke disse portene.
Kjennetegn:
B58 Gen 2-motoren er flott, men trykkrørene er et kjent problem. Dette røret er beryktet for å være dårlig kvalitet og kan gå i stykker på en original bil under banekjøring. Hvis du har tenkt å tune bilen din, anbefaler vi på det sterkeste å oppgradere trykkrøret først.
Det finnes mange ettermarkedstrykkrør for B58-motoren på markedet, men etter vår mening er de fleste ikke riktig utformet. De fleste konkurrentene har laget et veldig enkelt design der nedre og øvre trykkrør er forbundet med en rett reduserende silikonslange. Det er åpenbart at de ikke har forstått at denne slangekoblingen må være litt fleksibel for å imøtekomme den termiske bevegelsen mellom rørene. Denne vanlige utformingen vil mest sannsynlig forårsake problemer med at slangen sklir av slangekoblingene da den ikke tillater bevegelse fra temperaturendringer. En naturlig løsning på dette problemet er at folk strammer til slangeklemmene, men dette vil i de fleste tilfeller ødelegge og deformere slangeforbindelsen på røret, og gjøre rørene ubrukelige.
Men vi har valgt en annen løsning for do88. Det var tydelig for oss at systemet trenger en fleksibel forbindelse mellom nedre og øvre trykkrør som kan håndtere den termiske bevegelsen. Vår løsning er en 3-stavet aramidforsterket silikonslange. Vår slangedesign tillater bevegelse i alle retninger uten å knekke eller belaste slangeforbindelsene. For ytterligere å forbedre holdbarheten har begge rørene CNC-maskinerte 6063 slangeforbindelsesender med 3 mm veggtykkelse. Disse slangeforbindelsene vil ikke deformeres selv for for strammede slangeklemmer.
Våre trykkrør løser ikke bare holdbarhetsproblemet, men forbedrer selvfølgelig også ytelsen. Vi designet våre rør med større diameter og med myke dorbøyde bøyninger for å forbedre ytelsen. Det nedre røret er 60 mm (2 3/8") og det øvre røret er 76 mm (3"), disse reduserer effektivt trykkfall og reduserer turbulens.
Vårt øvre trykkrør, som kobles til spjeldhuset med sin CNC-freste flens, har to 1/8 NPT-stikkontakter som egner seg for metanolinjeksjon eller som en stikkontakt for for eksempel en ladetrykkmåler. Vi inkluderer to 1/8 NPT-plugger for de som velger å ikke bruke disse portene.
Kjennetegn:
- Fleksibel slangeforbindelse mellom øvre og nedre trykkrør som tillater bevegelse og hindrer at slangen faller av.
- Spesialdesignet 3-trinns redusert silikonslange forsterket med høytemperaturklassifisert aramidforsterkning og ytre ringer i rustfritt stål.
- Høykvalitets slangeklemmer fra Mikalor er inkludert. Disse klemmene er utstyrt med en egen ring inne i klemmen som hindrer skade på slangen og fordeler klemtrykket jevnt rundt hele slangen.
- Forbedrer luftstrømmen og reduserer trykkfallet for motoren din! 27 % mer flyt enn OEM, med 558 CFM @ 150mbar (2,17psi) sammenlignet med OEMs 439 CFM.
- CNC-maskinerte slangekoblinger med tilpasset indre diameter til røret som gir en deformasjonssikker klemflate.
- CNC-maskinerte stikkontakter for MAP-sensor, turbo- og gasshusforbindelser.
- CNC-maskinerte (2x) 1/8 NPT-sokler, perfekt for metanolinjeksjon eller som stikkontakt som for eksempel en ladetrykkmåler.
- To 1/8 NPT-plugger følger med dersom du ikke bruker stikkontaktene.
- Dorn bøyd 60 mm (2 3/8") og 76 mm (3") trykkrør malt med en fin matt svart pulverlakk.
- Passer sammen med motordekselet (noe som enkelte konkurrenters trykkrør ikke gjør).
- Inkluderer alle deler og monteringsanvisning for enkel montering.
Passer
Toyota GR Supra MK5 (A90)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2019 -
BMW Z4 M40i (G29)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2017 -
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2019 -
BMW Z4 M40i (G29)
Motor: B58 Gen 2
Årsmodeller: 2017 -
OE-ref / Erstatter
13718651066